بازاریابی جهانی درصورتی‌‌که درست انجام شود، فواید زیادی دارد. از جمله:‌

  • اول از همه می‌تواند تأثیربخشی محصول یا خدمات شما را بهبود بخشد. علت این امر این است که شما هرچه بیشتر رشد کنید، معلومات جدیدی کسب کنید و مطالب را سریع‌تر بیاموزید، در تولید محصول و ارائه‌ی خدمات تأثیرگذاری بیشتری خواهید داشت.
  • ثانیا، با بازاریابی جهانی می‌توانید از مزیت رقابتی قدرتمندی برخوردار باشد. شرکت‌ها به‌راحتی می‌توانند در بازار محلی رقابت کنند. اما رقابت در عرصه‌ی بین‌المللی است که برای شرکت‌ها یک چالش محسوب می‌شود و معدودی از آنها می‌توانند در این زمینه، حرفی برای گفتن داشته باشند. از این رو اگر بتوانید در عرصه‌ی بین‌المللی رقابت کنید و رقبایتان نتوانند این کار را بکنند، در صنعت خود نیروی قدرتمندی خواهید بود.
  • ثالثا، با بازاریابی جهانی خواهید توانست آگاهی مصرف‌کننده از برند محصول یا خدمات خود را بالا ببرید. از طریق اینترنت، مصرف‌کنندگان می‌توانند پیشرفت شما را در عرصه‌ی جهانی رصد کنند.
  • و در آخر اینکه بازاریابی جهانی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و پس‌اندازها را افزایش دهد. شما اگر تمرکز خود را بر سایر بازارها معطوف کنید، خواهید توانست با استانداردسازی فرایندهایتان صرفه‌جویی به مقیاس کنید. تازه این غیر از پس‌انداز‌هایی است که استفاده از اینترنت برای‌تان به‌همراه خواهد داشت!

شرکت‌هایی که در مسیر جهانی‌شدن رو به تکامل هستند، این مسیر را به‌تدریج طی می‌کنند. شرکت در اولین مرحله باید بر فعالیت در بازار داخلی تمرکز کند. در مرحله‌ی دوم، شرکت هنوز بر بازار داخلی متمرکز است اما صادرات را هم در دستور کار خود قرار داده است. در مرحله‌ی سوم، شرکت باید بازاریابی خود را به خارج از مرزها ببرد. این مرحله بیشتر از سمت شرکت‌های چندملیتی در دستور کار قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، تطبیق به امری ضروری بدل شده است. در چهارمین و آخرین مرحله، شرکت با توسعه‌ی برنامه‌ها و محصولات خود به بازارهای جهانی، خلق ارزش خواهد کرد. قطعا برای تکامل این فرایند هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.

پس از تعریف بازاریابی جهانی (ازجمله کاربردها و تکامل آن)، ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف بازاریابی جهانی خواهیم پرداخت:‌ راهبردهای بازاریابی جهانی، توسعه‌ی کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی جهانی، مشکلات و اشتباهاتی که در این زمینه وجود دارد و در آخر هم، نمونه‌هایی موفق را در زمینه‌ی بازاریابی جهانی ارائه خواهیم کرد.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *