شبکه‌های اجتماعی در اصل همانند ایمیل یا تماس‌ تلفنی، راهی برای برقراری ارتباط هستند. هر تعاملی که در شبکه‌های اجتماعی با مشتری‌هایتان دارید، موقعیتی برای نشان دادن سطح خدمات‌تان به عموم مردم و غنی‌سازی روابط‌ شما با مشتریان است. برای مثال، اگر یک مشتری در توییتر از محصول شما شکایت کرده است، می‌توانید سریعا با اشاره به کامنت او پیش چشم عموم معذرت‌خواهی کنید و برای اصلاح ایراد ذکر شده اقدام کنید یا اگر مشتری از شما تعریف کرده است، می‌توانید از او تشکر و محصولات بیشتری به او معرفی کنید. اگر با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کنید احساس می‌کنند به آنها اهمیت می‌دهید.

۱۰. شناخت بهتر مشتری

شبکه‌های اجتماعی همچنین این موقعیت را در اختیار شما قرار می‌دهند که اطلاعات ارزشمندی در زمینه علایق مشتریان و رفتارهای آنان به‌دست آورید، می‌توانید نظرات کاربران را بخوانید تا بفهمید مردم دقیقا درباره‌ی کسب‌وکار شما چه فکری می‌کنند. می‌توانید محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید بر حسب موضوع تقسیم‌بندی کنید تا ببینید مخاطب به کدام موضوع علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهد. سپس در آن زمینه محتوای بیشتری تولید کنید. می‌توانید میزان جذب مشتری را بر مبنای تبلیغات گوناگونی اندازه‌گیری کنید که در شبکه‌های اجتماعی مختلف ارسال کرده‌اید و در نهایت برای کسب درآمد بهترین ترکیب را بیابید.

مزیت‌های بازاریابی در شبکه های اجتماعی گفته شد، اگر هنوز هم برای شروع مردد هستید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • شما در حال رقابت هستید. رقبای شما هم‌اکنون در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند؛ یعنی مشتریان و ترافیکی که از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نصیب شما شود، توسط آنها جذب می‌شود. اجازه ندهید رقبا در غیاب شما تمام مزایا را کسب کنند. اگر به هر دلیلی در شبکه‌های اجتماعی وارد عرصه‌ی رقابت نشده‌اید، دلایل بسیاری برای شروع هستند. راه برای شما باز است.
  • هر چه زودتر شروع کنید، بیشتر سود می‌کنید. شبکه‌های اجتماعی روابط جدید ایجاد می‌کنند و باعث رشد چند برابری مخاطب می‌شوند؛ دنبال‌کننده‌های شما دوستان‌شان را با شما آشنا می‌کنند، دوستان آنها دوستان دیگرشان را و… هرچه زودتر شروع کنید، زودتر می‌توانید مخاطبان‌تان را افزایش بدهید.
  • ضرر و زیان احتمالی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ناچیز است. اگر واقع‌بینانه نگاه کنید متوجه می‌شوید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چیزی از دست نمی‌دهید. زمان و پولی که باید صرف ساختن پروفایل و ارسال مطلب کنید از هزینه‌های روش‌های بازاریابی دیگر کمتر است. برای حضور در شبکه‌های اجتماعی تنها به ۶ ساعت وقت در هفته یا چند صد هزار تومان پول نیاز دارید.

    نتیجه‌گیری

    هر چه بیشتر صبر کنید، بیشتر ضرر می‌کنید. اگر بازاریابی در شبکه های اجتماعی درست انجام شود مشتریان بیشتر، ترافیک بیشتر و محبوبیت بیشتر به دنبال دارد و نتایج آن ماندگار است.

    برگرفته از: چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *