نماد سایت کلینیک مدیریت

فواید بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی درصورتی‌‌که درست انجام شود، فواید زیادی دارد. از جمله:‌

شرکت‌هایی که در مسیر جهانی‌شدن رو به تکامل هستند، این مسیر را به‌تدریج طی می‌کنند. شرکت در اولین مرحله باید بر فعالیت در بازار داخلی تمرکز کند. در مرحله‌ی دوم، شرکت هنوز بر بازار داخلی متمرکز است اما صادرات را هم در دستور کار خود قرار داده است. در مرحله‌ی سوم، شرکت باید بازاریابی خود را به خارج از مرزها ببرد. این مرحله بیشتر از سمت شرکت‌های چندملیتی در دستور کار قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، تطبیق به امری ضروری بدل شده است. در چهارمین و آخرین مرحله، شرکت با توسعه‌ی برنامه‌ها و محصولات خود به بازارهای جهانی، خلق ارزش خواهد کرد. قطعا برای تکامل این فرایند هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.

پس از تعریف بازاریابی جهانی (ازجمله کاربردها و تکامل آن)، ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف بازاریابی جهانی خواهیم پرداخت:‌ راهبردهای بازاریابی جهانی، توسعه‌ی کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی جهانی، مشکلات و اشتباهاتی که در این زمینه وجود دارد و در آخر هم، نمونه‌هایی موفق را در زمینه‌ی بازاریابی جهانی ارائه خواهیم کرد.

 

 

خروج از نسخه موبایل