بازاریابی جهانی چیزی فراتر از فروش محصولات و خدمات در خارج از مرزها و در سراسر جهان است. به بیان دیگر، بازاریابی جهانی عبارت است از فرایند تماموقت برنامه ریزی، خلق، موقعیتیابی و تبلیغ محصولاتتان در بازار جهانی. اگر میخواهید درک بهتری از بازاریابی جهانی، راهبردها، نمونهها و مشکلات آن پیدا کنید، در ادامه با ما همراه باشید.
کسبوکارهای بزرگ معمولا در خارج از کشوری که محصولاتشان را در بازار آنها عرضه میکنند، دارای دفاتر مرکزی هستند. در حال حاضر، با ظهور اینترنت و تسهیل ارتباطات انسانی، حتی کسبوکارهای کوچک میتوانند محصولات و خدمات خود را در سراسر جهان به دست مصرفکننده و مشتری برسانند. اگر کسبوکاری تصمیم بگیرد که محصولات و خدمات خود را در عرصهی بینالمللی عرضه کند، شاید از طرف شرکتهای بینالمللی، که آنها هم میخواهند حضور بینالمللی خود را تثبیت سازند، با رقابت داخلی مواجه شود. وجود این رقابت حضور در عرصهی بینالمللی را برای بسیاری از کسبوکارها تقریبا به یک ضرورت تبدیل کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید