راهبردهای بازاریابی جهانی درواقع قسمت‌های مهم یک راهبرد جهانی هستند. برای ساخت یک راهبرد بازاریابی جهانی خوب باید بتوانید این پرسش‌ها را پاسخ دهید: «من می‌خواهم در بازار بین‌المللی چه چیز را به‌دست بیاورم» ؟ «نقاط قوت و ضعف شرکت من برای حضور در بازارهای بین‌المللی چیست» ؟«من چگونه می‌توانم بر چالش‌های موجود در بازار غلبه کنم» ؟«من برای حضور در این بازار چه توانایی‌هایی دارم»؟

گذشته از این، یک راهبرد بازاریابی جهانی خوب تمام کشورها از تمام نواحی دنیا را ادغام می‌کند و تلاش‌هایی را که آنها در راستای بازاریابی جهانی انجام داده‌اند، هماهنگ می‌سازد. البته این راهبرد همیشه شامل تمام کشورها نمی‌شود اما باید برای مناطقی خاص استفاده شود. برای نمونه می‌توانید مناطقی نظیر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا را به مناطق کوچک‌تر تقسیم کنید.

مسئله‌ای که فراتر از تقسیم نواحی جغرافیایی وجود دارد این است که همواره راهبرد بازاریابی جهانی تقریبا از چند چیز تشکیل می‌شود:

  • نام‌های یک‌نواخت برند؛
  • بسته‌بندی یکسان؛
  • محصولات یکسان؛
  • پیام‌های تبلیغاتی استانداردسازی شده؛
  • قیمت گذاری هماهنگ؛
  • جاانداختن محصول در بازار؛
  • کمپین‌های هماهنگ برای فروش.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *