با ایمیل پیگیری، به کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند توضیح دهید چه‌ نوع خدماتی را به چه ترتیبی به آنها ارائه می‌دهید.

تبلیغات ایمیلی با توقعات در ارتباط است. فرض کنید هدف‌تان از کمپین تبلیغات ایمیلی گرفتن اطلاعاتی از مشتری است پس انتظار دارید مخاطبان‌تان به ایمیل شما پاسخ دهند. اگر هر روز ایمیل یادآوری برایشان بفرستید، در واقع به حریم‌ خصوصی آنان لطمه زده‌اید، یا اگر قول داده بودید هفته‌ای یک بار ایمیل بفرستید ولی هر لحظه مطالب بی‌ارزش برایشان ارسال کنید، کمپین‌تان موفق نخواهد بود. به‌عکس، اگر فروشگاه پرطرفداری هستید که همیشه بر سر اجناس حراجی‌تان جنگ‌و‌دعواست و به افرادی که در خبرنامه ثبت‌نام کرده‌اند قول داده‌اید هر روز فهرست کالاهای تخفیفی را برایشان می‌فرستید اما بعد این کار را انجام ندهید، به قول خود وفا نکرده‌اید. پس مشتری که جنس دلخواهش به فروش رفته، با عصبانیت، عضویتش در خبرنامه را لغو می‌کند.

به همین دلیل ارسال اولین ایمیل پیگیری در موفقیت بازاریابی ایمیلی بسیار ضروری است. تقریبا تمام سرویس‌های تبلیغات ایمیلی به شما امکان می‌دهند تا به‌طور خودکار پاسخی ازپیش‌تعیین‌شده برای مشتری بفرستید. استفاده از این امکان، مزایای بسیاری برای تجارت شما دارد.

وقتی کسی در سرویس شما ثبت‌نام کرد، برنامه‌ریزی کنید که بلافاصله به‌طور اتوماتیک برای او ایمیلی ارسال شود که علاوه بر تشکر، توضیح دهد ایمیل‌های آتی در چه موردی خواهند بود و چه زمان‌هایی ارسال می‌شوند. اشکالی ندارد که این توضیحات مفصل باشند. توضیحات را با تیتر توضیح دهید تا کسانی که فرصت ندارند، با خواندن سرتیترها متوجه‌ی کلیت فعالیت شما شوند. با این کار انتظارات آنها را مدیریت کرده‌اید و متوجه می‌شوند قرار است در آینده چه نوع ایمیلی و با چه کیفیتی دریافت کنند.

آمازون در ایمیل‌هایی که برای مشتری می‌فرستد یک گام فراتر گذاشته و بر اساس پیشینه‌ی فعالیت کاربران در سایت، برای هر کاربر ایمیل‌های مربوط به علاقه‌‌هایش می‌فرستد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *