جهت اطلاع از کیفیت تجربهای که برای مشتری رقم زدهاید، باید از مشتریانتان بازخورد بگیرید. به این منظور میتوانید از نظرسنجیهای پس از خرید استفاده کنید و از طریق ایمیل یا تماس تلفنی با مشتریانی که از برندتان خرید کردهاند، ارتباط برقرار کنید و از دیدگاهشان مطلع شوید. همچنین باید ببینید بازخوردهای مختلفی که دریافت میکنید، تحت تأثیر چه اقداماتی ایجاد شدهاند و کدام رفتارها یا کارهای تیم پشتیبانی مشتری در ایجاد این بازخوردها دخیل بودهاند. به این ترتیب، تمامی اعضا متوجه خواهند شد که عملکرد تکتکشان چقدر میتواند در تعیین کیفیت تجربه مشتری تأثیرگذار باشد.
۵. کیفیت عملکرد کارمندانتان را در قالب یک چارچوب مشخص ارزیابی کنید
تا به این مرحله باید متوجه شده باشید که دیدگاه مشتریانتان درمورد کیفیت خدماتی که ارائه میدهید، تا چه حد بر اصولی که در مرحلهی اول تعیین کرده بودید، منطبق است. در مرحلهی بعد، باید درمورد نیازهای آموزشی هریک از کارمندان تیم پشتیبانی مشتری اطلاعات کسب کنید. بسیاری از سازمانها جهت شناسایی این نیازهای آموزشی به ارزیابی ارتباطات تلفنی یا ایمیلیِ کارمندان با مشتریان روی میآورند. اما میتوانید این ارزیابی را با تعیین چارچوب و معیارهای سنجش کیفیت یک قدم جلوتر ببرید و میزان و سرعت پیشرفت کارمندانتان را از طریق راهبری و هدایت سازمانی، ارائهی آموزشهای الکترونیکی و برپایی جلسات آموزش گروهی به شیوهی مؤثرتری پیگیری کنید.
دیدگاهتان را بنویسید