در وهله‌ی نخست، ایجاد پرسونا به شما اجازه می‌دهد محتوا و پیام‌هایی متناسب با مخاطبان هدف خود تولید کنید. شما را قادر می‌سازد شیوه‌ی بازاریابی‌ خود را بر اساس ویژگی‌ها و خواسته‌های مخاطبان مختلف‌، هدفمند یا شخصی‌سازی کنید. برای مثال به جای اینکه ایمیل‌های یکسانی به همه‌ی افراد حاضر در پایگاه داده‌تان بفرستید، می‌توانید با توجه به پرسونای خریداران آنها را دسته‌بندی کنید و با توجه به آنچه درباره‌ی پرسوناهای مختلف می‌دانید پیام‌هایتان را برای هر بخش مناسب‌سازی کنید. علاوه بر این، با ترکیب شیوه‌ی پرسوناسازی با چرخه‌ی عمر قادرید محتوایی بسیار هدفمند تولید کنید.

اگر وقت بگذارید و پرسونای منفی نیز خلق کنید می‌توانید مخاطبان نامناسب را از مخاطبان دلخواه‌ جدا کنید و به این ترتیب هزینه‌ی کمتری برای جذب مشتری بپردازید و بهره‌وری فروش را افزایش دهید.

آیا برای پرسوناسازی آماده‌اید؟

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *