در بازاریابی ربایشی هدف آن است تا به‌جای این‌که شما به‌دنبال مشتریان باشید، تمرکز خود را روی افزایش کیفیت رسانه‌ها، کانال‌ها و محتوای خود کنید تا مشتریان در هنگام نیازشان به‌خوبی شما را پیدا کنند و بعد در مسیر خرید قرار بگیرند.

بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) استراتژی چندان جدیدی نیست، اما هنوز هم روش فوق‌العاده‌ای برای کسب نتیجه از تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود. چرا؟ چون بازاریابی ربایشی با رابطهٔ درحالِ تغییر مصرف‌کننده و برند سازگاری دارد.

وقتی استراتژی بازاریابی ربایشی را طرح‌ریزی می‌کنید، محتوا مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه شود. این محتوا نه‌تنها باید در کانال‌های دیجیتالی که کاربرهایتان به آن‌ها دسترسی دارند، همیشگی و موجود باشند، بلکه باید محتوای ارزشمندی هم بوده و به اقشار گوناگون از مخاطبانی که سعی می‌کنید روی آن‌ها تأثیر بگذارید هم ربط داشته باشند.

یافتن تنوع شخصیتی مخاطبان و ایجاد محتوایی که مناسب آن شخصیت‌ها باشند، همیشه بهترین و نخستین اقدامی است که باید انجام شود. اما به‌محض آنکه آمادهٔ راه‌اندازی استراتژی بازاریابی ربایشی شدید، روش‌های زیر نقشهٔ راه مفیدی را پیش پایتان قرار می‌دهند تا برای تغییر در کسب‌وکار خود، آن را دنبال کنید.
روش‌های بازاریابی ربایشی

جذب ترافیک: نخستین گام بازاریابی ربایشی، جلب توجه کاربر است. می‌تواند محتوای باکیفیتی باشد که به‌طور منظم در وبلاگتان منتشر می‌شود، مطالبی باشد که در پروفایل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی پست می‌شوند، یا از طریق ارسال خبرنامهٔ ایمیلی انجام شود، و البته روش‌های دیگر.
تبدیل: اگر محتوای باکیفیتی ارائه دهید که برای مخاطبان ارزشمند باشد، مانند کتاب‌های الکترونیکی رایگان، جمله‌های قصار، اینفوگرافیک‌ها، راهنماها و ویدئوها، کاربران به بازدیدکننده‌های وفادار وب‌سایت شما تبدیل خواهند شد. مطالب ارزشمند را به شرط پرکردنِ فرمی در صفحهٔ فرود (landing page) ارائه دهید.
بستن: وقتی اطلاعات لازم را از طریق آن فرم دریافت کردید و کاربر را جذب کردید، موقع آن است که مشتری بالقوه را بیشتر درگیر کنید. ایمیل، وبینار و… همگی روش‌های مؤثری برای جلب توجه بیشتر هستند.
تحلیل پس از کمپین: این گام آخر را فراموش نکنید. برای بیشتر کردن امکان فروش ربایشی، باید کمپین خود را تحلیل کنید. کدام محتوا بیشتر دانلود شده و برای وب‌سایت بازدید بیشتری آورده است؟ چه روش‌هایی در جلب توجه بیشتر مؤثرتر بودند؟

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *