۶. سابقه استفاده از برند‌تان را ثبت کنید

اگر لوگو، فونت‌ها، رنگ‌ها و… را در برند خود تغییر داده‌اید و برند‌بوک جدیدی خلق کرده‌اید، باید تغییرات جدید را همه‌جا اعمال کنید؛ پس باید بدانید از برند‌تان در کجا‌ها استفاده کرده‌اید. مثلا اگر لوگوی جدیدی دارید، باید لوگوی موجود در تمام وب‌سایت‌ها، شبکه‌های مجازی، قالب‌های ایمیل، ارائه‌ها، اسناد و… را تعویض کنید.

۷. اقلام بصری خود را در دسترس قرار دهید

برای‌اینکه مطمئن شوید افراد از نسخه‌های قدیمی عناصر بصری‌تان استفاده نمی‌کنند، فایل‌های درست را در مکانی مشخص در اختیار همه قرار دهید. یک بخش دانلود حاوی تمام لوگو‌ها، دستور‌العمل‌ها، تصاویر و دیگر اقلام بصری تهیه کنید. می‌توانید این بخش را با رمز محافظت کنید اما باور کنید به‌روز‌رسانی این بخش بسیار راحت‌تر از پاسخ‌دادن به هزاران ایمیلی‌ست که به اقلام تصویری نیاز دارند.

۸. کارمندان‌تان را مشارکت دهید

اگر می‌خواهید کارمندان‌تان از برند جدید شما استقبال کنند، باید برند را متعلق به خود‌شان بدانند. آنها باید احساس کنند در خلق برند‌بوک سهیم‌اند و تمام عناصر آن را درک کنند. یک گروه پروژه شامل کارمندانی از تمام بخش‌های شرکت تشکیل دهید و در مسیر خلق برند‌بوک از آنها بازخورد بگیرید. ببینید آیا محتوای تولیدی را درک می‌کنند یا نه. مهم‌ترین تغییراتی که به نظر آنها باید اعمال شود را بیابید و ببینید چطور می‌توان استفاده از برند‌بوک را برای آنها ساده‌تر کرد. با مشارکت افرادی از سراسر شرکت به ایده‌هایی درخشان می‌رسید که بخش بازاریابی هرگز به‌تنهایی قادر به خلق آنها نبود.

۹. پاسخ‌گوی ابهامات باشید

در انتهای برند‌بوک اطلاعات تماس و آدرس ایمیل تعدادی از کارمندان را قید کنید. این کار لازم است چون برای برخی از مخاطبان سؤالاتی پیش می‌آید که به‌تنهایی قادر به یافتن پاسخ‌شان نیستند. با ارائه تعدادی آدرس ایمیل، افرادی پاسخ‌گوی پرسش‌های مخاطبان خواهند بود و این مشکل رفع می‌شود. به‌علاوه، می‌توانید بخش سؤالات متداول را به برند‌بوک اضافه کنید. به ۲۰-۳۰ پرسشی فکر کنید که ممکن است در اولین استفاده به ذهن مخاطبان خطور کند.

۱۰. برند‌بوک‌تان را به‌شکلی منظم باز‌خوانی کنید

هدف اصلی برند‌بوک ارائه توضیح، توصیه و راهنمایی به افراد برای استفاده و باز‌تولید برند شما‌ست. اما این بدان معنا نیست که برند‌ شما وحی مُنزل و تغییر‌ناپذیر است. قاعدتا برند شما در طول زمان تکامل می‌یابد و تغییر می‌کند و برند‌بوک‌تان باید به همین اندازه باز‌خوانی و به‌روز‌رسانی شود. وقتی برند‌بوک خود را به‌روز‌رسانی می‌کنید، حتما شماره نسخه آن را هم در صفحه اول و هم در تمام صفحات قید کنید.

ما می‌توانستیم صد‌ها نکته سودمند دیگر برای طراحی برند‌بوک‌های کارآمد ارائه کنیم، اما مواردی که تشریح شد مهم‌ترین موضوعات را در بر می‌گیرد. هنگام خلق برند‌بوک حتما تمام این موارد را مدنظر قرار دهید.

برگرفته از سایت : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *