تبلیغات محیطی گاهی با محدودیتهایی نیز مواجه هستند:
- تأثیر تبلیغات محیطی را نمیتوان به راحتی اندازهگیری کرد.
- تبلیغات محیطی به تنهایی مناسب نیستند، بلکه باید در کنار دیگر رسانهها و با هدف تکمیل آنها به کار گرفته شوند.
- با اینکه تبلیغات محیطی توجه مردم را جلب میکنند و در خاطرهشان میمانند، اما نمیتوان مطمئن بود که آنها را به اقدام نیز وادار کنند یا خیر.
- تبلیغات محیطی، رسانهای لحظهای است و در بهترین حالت فقط ۲ تا ۳ ثانیه از وقت مصرفکننده را میگیرد. پس پیام آن باید کوتاه باشد تا در این مدت کوتاه بگنجد. در خیلی از موارد، هم پیام و هم مخاطب در حال حرکت هستند.
- این تبلیغات ممکن است منجر به حواسپرتی افراد در هنگام رانندگی شود. از آنجا که بیلبوردها معمولا قصد جلب توجه رانندگان را دارند، معمولا بزرگ هستند و تصاویری از افراد معروف روی آنها قرار دارد. در نتیجه، این موارد باعث حواسپرتی رانندگان و تصادفات رانندگی میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید