– گوگل ادوردز خیلی گران است
یکی دیگر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز، شایعات مرتبط با هرینه‌ی آن است. بسیاری معتقدند که تبلیغات در گوگل ادوردز، به‌نوعی ریختن پول خود به سطل زباله است!

مطمئناً تبلیغ در گوگل ادوردز، هزینه دارد و بسیاری از بازاریابان زمانی که شروع به ارائه تبلیغ در ادوردز می‌کنند ممکن است تمام سرمایه خود را به آن اختصاص ندهند زیرا اعتماد کافی به آن ندارند، اما مهم است به یاد داشته باشید تمام شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی، شامل هزینه می‌شوند. در این میان آنچه اهمیت دارد، بازگشت سرمایه پس از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی است. با این وصف، پیش از رها کردن گوگل ادوردز به عنوان یک شیوه پرهزینه، بهتر است دلایل افزایش هزینه آن را پیدا کنید.

متأسفانه زمانی که حساب کاربری بیشتر مشتریانِ گوگل ادوردز را نگاه می‌کنیم متوحه می‌شویم که آنها، تبلیغات خود را در حالت پیش‌فرض و ابتدایی انجام می‌دهند و مدیریت حساب خود را به افرادی نامناسب و بی‌تجربه می‌سپارند. در نتیجه، هزینه‌ی سرسام‌آور تبلیغات آنها چندان عجیب و دور از انتظار نیست.

هزینه تبلیغات گوگل ادوردز بر اساس تعداد کلیک محاسبه می‌شود و اگر این تعداد کلیک با سیاست‌های کسب و کار همسو نباشد، موجب بازگشت سرمایه نمی‌شود. برای مثال، بسیاری از کسب و کارها با در نظر گرفتن بودجه روزانه‌ی محدود برای تبلیغات ادوردز خود، تنها در ساعات اندکی از روز در مقابل چشم کاربران قرار می‌گیرند و در نتیجه، بخشی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهند. در این شرایط، تنها راهی که به ذهنشان می‌رسد، بالا بردن بودجه روزانه برای افزایش مدت زمان نمایش آگهی است. حال آنکه می‌توان با همان بودجۀ محدود، ساعاتی از روز که مشتریان بالقوه بیشتر به جستجو می‌پردازند را به عنوان زمان نمایش تبلیغات خود انتخاب کرد.

محدود نمودن موقعیت جغرافیایی آگهی‌های تبلیغاتی، دیگر شیوه‌ای است که می‌تواند از کلیک‌های بی‌حاصل و هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری کند. همچنین، سرویس ادوردز به شما اجازه می‌دهد تا با تنظیمات Device Targeting نمایش آگهی‌های خود را تنها به یکی از دستگاه‌های موبایل و تبلت یا لپتاپ و کامپیوتر دسکتاپ محدود کنید. برای مثال زمانی که آگهی خرید و دانلود یک اپلیکیشن را منتشر می‌کنید، دلیلی ندارد که تبلیغات خود را به کاربران غیر موبایلی نشان دهید. در نتیجه با فیلتر کردن این بخش از کاربران، می‌توانید از کلیک بی‌حاصل جلوگیری کنید.

کلمات کليدي : ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *