– ما در حال سئوی وب‌سایت هستیم و به تبلیغات گوگل نیاز نداریم!
این هم یکی دیگر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز است که گاه موجب تعجب ما می‌شود. هنگامی که شما به دنبال کسب رتبه‌ی بالا برای یک کلمه کلیدی خاص هستید، این فرآیند به طور طبیعی ماه‌ها طول می‌کشد. این در حالی است که تمام نکات ریز و درشت سئو را به‌طور کامل رعایت کرده باشید. در غیر این صورت، کسب رتبه مناسب در نتایج جستجو تقریباً غیرممکن است، به‌خصوص برای کلمات کلیدی پرجستجو که معمولاً رقبای شما سال‌هاست در زمینه آن فعالیت می‌کنند.

افزون بر این، صرف مدت زمان زیاد برای بسیاری از کسب و کارها به معنای از دست رفتن فرصت‌ها و در نتیجه زیان مالی است. با این وجود، شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز می‌توانید در لحظه به رتبه یک نتایج جستجو صعود کنید و با استفاده از مخاطبان جذب‌شده از این روش، اعتماد سازی کنید.

علاوه بر این، نتایج جستجو برای انواع کلمات کلیدی با مضامین مختلف کمی با یکدیگر فرق می‌کند. شاید در نگاه اول، بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی پررقابت، بهترین و کم‌خرج‌ترین راه به نظر برسد، اما تبلیغات گوگل ادودرز زمانی کاربرد دارد که با کلمات کلیدی هدفمندی مانند خرید لپ‌تاپ ایسوس، مواجه می‌شویم. اگر کمی کلمات کلیدی‌ای که منجر به خرید می‌شوند را بررسی کنید، متوجه حجم زیاد تبلیغات گوگل در آن جستجوها خواهید شد. به این ترتیب، برای رقابت با سایر وب‌سایت‌ها راهی به جز استفاده از سرویس گوگل ادودرز نخواهید داشت زیرا حتی اگر صفحه شما برای کلمه کلیدی مذکور در رتبه یک نتایج طبیعی جستجو باشد، باز هم با وجود تبلیغات گوگل به لینک ۳ یا ۴ خواهد رفت.

از سوی دیگر، سئو و نکات مربوط به آن چندان قابل اعتماد نیستند. بسیاری از جزئیات سئو به طور رسمی از طریق شرکت گوگل اعلام نمی‌شود و تنها از طریق آزمون و خطا و سنجش نتایج حاصل از آن‌ها به دست می‌آیند. با این وجود، گاه حتی متخصصان خبره نیز در بررسی نتایج حاصل شده دچار اشتباه می‌شوند. برای مثال، گاهی تصور می‌شود یک نتیجه خاص ناشی از تغییر یک فاکتور به نام A است. این در حالی است که بعدها عده‌ای ثابت می‌کنند که تغییر فاکتور A می‌تواند موجب دگرگونی ناخواسته در فاکتوری با نام B شود و احتمالاً تغییر این شاخصه نیز در نتایج حاصل شده دخالت دارد. در این بین، معمولاً هیچ معیار مناسبی برای سنجش درستی این فرضیات وجود ندارد.

افزون بر این، گوگل معمولاً به‌روزرسانی‌های الگوریتم جستجوی خود را به‌طور رسمی اعلام نمی‌کند! بسیاری از متخصصین سئو احتمالاً با آپدیت‌های پاندا و پنگوئن آشنا هستند زیرا پس از این به‌روزرسانی‌های بی سر و صدا، بخش قابل‌توجهی از ترافیک خود را از دست دادند و دچار زیان‌های مالی شدیدی شدند. این در حالی است که کنترل تبلیغ گوگل ادوردز کاملاً در دستان شماست و در اثر به‌روزرسانی‌ها جایگاه آگهی‌های شما تغییری نمی‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که بهترین استراتژی برای رسیدن به موفقیت و سود بیشتر، استفاده همزمان از سئو و تبلیغات گوگل برای جذب مشتری بیشتر است.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *