• قرمز: رنگ قرمز با خلق حس اضطرار برای فروشهای دورهای با هدف خالی کردن انبارها مناسب است. قرمز به افزایش اشتها کمک میکند، به همین دلیل رنگ غالب در بیشتر فستفودهای زنجیرهای است. بدن را تحریک میکند و با افزایش فشار خون و ضربان قلب، هیجان و شور ایجاد میکند.
• آبی: رنگ موردعلاقهی آقایان! آبی رنگ صلح، آرامش و اطمینان است. آبی حس امنیت را تلقین میکند، موجب کاهش اشتها میشود و بهره وری را افزایش میدهد. بیشتر برندهای محافظهکار، طرفدار رنگ آبی هستند که باعث جلب اعتماد مشتری به محصول میشود.
• سبز: رنگ سلامتی، آرامش، قدرت و طبیعت! در فروشگاهها برای القای آرامش به مشتریان و همچنین برای نشر موضوعات زیستمحیطی بهکار میرود. رنگ سبز با ایجاد هماهنگی در مغز، به تصمیم گیری سریع و مؤثر کمک میکند.
• بنفش: معمولا نماد اشرافیت، دانایی و احترام است. مهارت حل مسئله و خلاقیت را تقویت میکند. برای تبلیغ محصولات آرایشی و ضدپیری زیاد بهکار میرود.
دیدگاهتان را بنویسید