زمانی‌که به‌ عنصر رنگ در چیدمان کالاها دقت کنید، بارها متوجه تنوع رنگ در چیدمان انواع کالاها می‌شوید. محصولات معمولا به‌گونه‌ای چیده می‌شوند که رنگ‌شان درخشان، جذاب و هوس‌انگیز به‌نظر برسد. این کار با قرار‌دادن رنگ‌های متضاد در کنار هم انجام می‌شود.

برای مثال، در یک فروشگاه بزرگ، بعید است دسته‌ی بزرگی از سبزیجات سبزرنگ یا میوه‌های همرنگ را یک‌جا در کنار هم ببینید. معمولا سبزیجات سبزرنگ را در کنار ترب‌های‌ قرمز یا فلفل‌ دلمه‌ای نارنجی، قرمز و زرد می‌چینند.

تکنیک رنگ‌های متضاد در ترکیب با تکنیک چیدمان زاویه‌دار به‌کار می‌رود. چیدمان محصولات به‌صورت هنرمندانه‌ چیده شده است و ما را وسوسه می‌کند. بااین‌حال، بیشتر ما نمی‌دانیم برای چیدمان محصولات چقدر فکر و برنامه‌ریزی شده است تا به لحاظ بصری، منظره‌ی جذابی برای ما به نمایش گذاشته شود. رنگ چیدمان‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که خریداران را به سمت خود می‌کشاند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *