• زرد و نارنجی: این رنگهای شاد، خوش بینی و مثبت اندیشی را تقویت میکنند. رنگ زرد ممکن است نوزادان را به گریه بیندازد و نارنجی حس احتیاط را برمیانگیزد. در ترغیب مشتریان پشت ویترین و کسانی که بهشکل احساسی خرید میکنند، نقش مهمی دارد.
• سیاه: حس قدرت، اعتبار، ثبات و توان بدنی را منتقل میکند. اغلب بهعنوان نماد زیرکی بهکار میرود اما اگر بیشازحد مورد استفاده قرار بگیرد، آزاردهنده میشود.
• خاکستری: نماد عملگرایی، سالمندی و همبستگی است. درصورتیکه زیاد از آن استفاده شود، ممکن است به ایجاد احساس پوچی و افسردگی منجر شود.
• سفید: احساس پاکی، خلوص، تمیزی و امنیت خلق میکند. میتوان برای تأکید بر بیرنگی و القای احساسی خنثی آن را بهکار برد. فضای سفیدرنگ ممکن است خلاقیت را تحریک کند زیرا وضعیتی دستکارینشده و پاک را به ذهن متبادر میکند.
دیدگاهتان را بنویسید