وقتی کار به چیدمان استراتژیک محصولات میرسد، مراکز خرید بسیار سنجیده و حسابشده عمل میکنند، زیرا روشهای مختلف نمایش محصولات، برایشان بسیار مهم است. برای مثال، اجناس پرفروش را در مکانهایی قرار میدهند که بهراحتی قابلرؤیت باشند یا حینِ تبلیغ تنقلات و غذاها، فروشندههای خوشرو، نمونههایی را برای چشیدن به مشتریان تعارف میکنند.
حراج محصولات نیز بهانهی دیگری برای چیدمانهای خاص در فروشگاهها و مراکز خرید است. «یکی بخر، یکی ببر»: این پیام تبلیغاتی نوشتاری در بالای سکوهای حراج، برای مشتریان بسیار جذاب است. زمانیکه چیدمان یک کالا به لحاظ بصری چشمگیر باشد، مردم بهطور ناخودآگاه به سمت آن کالا جذب میشوند و آن را در سبد خرید خود میگذارند. مراکز خرید با چیدمان نمایشی محصولات، آن دسته از مردم را هدف قرار میدهند که تفننی و بدون برنامه خرید میکنند. آخر هفته که پرسهزنی و وقتگذرانی در مراکز خرید به اوج خود میرسد، نوعِ چیدمان کالاهاست که بر میزان فروش آنها تأثیر میگذارد.
برخی از رایجترین تکنیکهای چیدمان در فروشگاهها که شناسایی آنها آسان است، عبارتند از:
چیدمان زاویهدار؛
چیدمان رنگی؛
ظروف و تکیهگاهها.
دیدگاهتان را بنویسید