۱. شما هیچ‌وقت از همان دری که وارد فروشگاه شده‌اید، خارج نمی‌شوید. بنابراین، حتی اگر کالایی را که قصد خریدش را دارید، درست در نزدیکی درب ورودی فروشگاه باشد، برای پرداخت آن باید مسیری را طی کنید تا به صندوق‌دار برسید. در این مسیر کوتاه، چیدمان جذاب کالاها نظرتان را جلب می‌کند و احتمالا کالاهایی را می‌بینید که به آنها نیاز دارید یا فراموش کرده‌اید آنها را در فهرست خرید خود بگنجانید.

۲. بیشترِ فروشگاه‌های بزرگ، غرفه‌های گل یا غذا را نزدیک درب ورودی قرار می‌دهند.‌‌ با این ترفند، زمانی با آنها روبه‌رو می‌شوید که سبد خریدتان خالی است، پس احتمال جذب‌شدن، به‌سمت آنها بیشتر است.

۳. میوه‌ها، سبزیجات و نان‌های تازه، نخستین چیزهایی هستند که پس از ورود به فروشگاه می‌بینید. به‌نظر شما این اتفاق تصادفی است؟ قطعا نه! هدف این نوع چیدمان این‌ است که وقتی شروع به خرید می‌کنید، احساس طراوت و شادابی کنید. دلیل دیگر خوشامدگویی، با رایحه‌ی گل‌ها و غذاها این‌ است که اشتهای شما با ترشح بزاق‌تان باز شود و انگیزه‌ی شما برای خرید تفننی بیشتر شود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *