فروشگاههای بزرگ برای چیدمان محصولاتشان بادقت از سبدها و جعبهها استفاده میکنند. وقتی به چیدمان محصولات نگاه میکنید، سبدها و جعبههای متنوعی را میبینید که برای نمایش محصولات از آنها استفاده شده است. این سبدها و جعبهها ابزاری برای خلق تصاویر رنگارنگی از محصولات تازهی مزرعه هستند. با اینکه سبدها و جعبهها نگهدارندهی محصولات هستند، اما کاربرد اصلی آنها این است که تکیهگاهی برای نمایش محصولات باشند. اگر بادقت به این سبدها نگاه کنید، خواهید دید که کاملا از محصول پُر نشدهاند. معمولا داخل این سبدها را با الیاف نخل یا مواد دیگری پُر میکنند. چرا؟ چون سبد محصول زمانی جذاب بهنظر میرسد که پُر و لبریز از محصول باشد، نه زمانی که مجبور باشید برای دیدن محصول به داخل سبد سَرَک بکشید. از طرف دیگر، سبدِ لبریز از محصول سنگین است و طبیعتا به محصولاتی که در زیر سبد قرار دارند، فشار وارد میشود و محصولات آسیب میبینند. بنابراین، استفاده از پُرکنندهها در داخل سبدها و جعبهها منطقی است، در غیراینصورت باید سبد محصول را بهطور منظم پروخالی کرد تا محصولات زیرین آسیب نبینند.
اگر چند دقیقه به چیدمان محصولات یک فروشگاه بزرگ دقت کنید، متوجه برنامهریزی و تفکرِ پشت آن میشوید. هر عنصری از چیدمان براساس قومیت، عادات غذایی و اطلاعات جمعیتشناسی مشتریان طراحی شده است. بهنظر شما هدف این چیدمان حسابشده چیست؟ هدف این است که همهی مشتریانی که پا به فروشگاه میگذارند، حداقل با ۳ یا ۴ محصول از فروشگاه خارج شوند که اگر چنین نباشد، منفعت زیادی نصیب فروشگاه نمیشود.
دیدگاهتان را بنویسید