آرون میگوید: «بسیاری از کارآفرینان به سرعت به تبلیغات پولی روی میآورند چرا که میخواهند به صورت خودکار از دهانهی قیفشان (قیف طبقاتی بازاریابی) عبور کنند. بهترین رویکرد در ابتدا، برقراری رابطه با مشتریان است. به محض اینکه با آنها آشنا شوید، به خوبی متوجه خواهید شد که کجا، چگونه و چه زمانی به آنها ار طریق تبلیغات پولی دست پیدا کنید.»
مطمئنا تبلیغات پولی در مسیر بازاریابی بسیار کمککننده هستند. اما زمانی میتوانند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند که به گفتهی آرون «هزینه کسب هر مشتری (CPA) کمتر از ارزش طول عمر مشتری (CLV) باشد.» اگر هزینهی به دست آوردن یک مشتری بیشتر از ارزش او باشد، کسبوکار شما سرمایهی مالی خود را از دست میدهد.
اگر ندانید که ارزش یک مشتری چقدر است، دشوار است بفهمید که چقدر پول از دست میدهید. آرون میگوید: «تبلیغات پولی زمانی مفید هستند که بدانید چه مقیاسی برایتان سودمند است، مثلا احساس ایجاد شده در برابر فروش، یا وقتی میدانید چه منافعی میخواهید به دست آورید و چه اقدامی اتخاذ نمایید.»
دیدگاهتان را بنویسید