۴. استفاده از اصطلاحات مرتبط

اگر می‌خواهید برای عبارت کلیدی بسیار خاصی ترافیکی را ایجاد کنید، استفاده از تبلیغات کلیکی می‌تواند گزینه‌ای به‌صرفه و ارزان باشد. برای نمونه مجبور نیستید هزینه‌ی بالایی را برای واژه‌ی «کفش» بپردازید، زیرا می‌توانید هزینه‌ی بسیار کمتری را برای عبارت «کفش ورزشی مردانه قرمز و سفید» بپردازید (یعنی همان «عبارات جستجوی طولانی» که در بالا توضیح دادیم).

۵. فهرست محصولات

اگر گروهی از محصولات را می‌فروشید، می‌توانید از نوع خاصی از آگهی در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ استفاده کنید که به آن تبلیغات گروهی محصولات یا (PLA’s (product listing ads گفته می‌شود. این آگهی‌ها محصولات شما را به‌صورت برجسته نمایش می‌دهند در آنها از یک تصویر محصول استفاده می‌شود. در یکی دو سال گذشته این آگهی‌ها در نتایج جستجو بسیار برجسته‌تر و پررنگ‌تر شده‌اند. این آگهی‌ها می‌توانند تأثیر شگفت‌انگیزی بر میزان جذب مشتریان بالقوه‌ای داشته باشند که به‌دنبال همان محصولاتی می‌گردند که شما می‌فروشید.

۶. بازاریابی مجدد یا Remarketing

در پلت‌فرم‌هایی مانند Google AdWords می‌توانید کاربرانی را که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند، به مخاطبان خود تبدیل کنید. شما می‌توانید با آگهی‌های بهتر و مناسب‌تر، ازجمله آگهی‌های تصویری و ویدئویی، این مخاطبان را جذب کنید و هدف قراردهید. اگر می‌خواهید کاربرانی که وبسایت شما را دیده‌اند ولی از شما خرید نکرده‌اند، به وبسایت شما برگردند و از شما خرید کنند، استفاده از بازاریابی مجدد تاکتیکی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش درآمد شرکت شما خواهد بود. ولی اگر بازاریابی مجدد را بخشی از بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات کلیکی خود درنظر نگیرید، از درآمدی که از این طریق به‌دست خواهید آورد، چشم‌پوشی کرده‌اید.

قاعده‌ی کلی، ایجاد تمرکز است. بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک، تلاشی درازمدت و مبتنی بر روابط عمومی، با هدف رشد برند و تصویر عمومی شماست. تبلیغات کلیکی نیز باید مانند هر شکل دیگری از تبلیغات پولی مدیریت شود، یعنی باید به‌صورتی فعال و با داشتن هدف کوتاه‌مدت یا بلندمدتِ روشن و قابل سنجشی در ذهن آن را مدیریت و کنترل کنیم. به عبارت دیگر شما باید بر تبدیل کلیک‌ها به مشتری تمرکز کنید و فقط افزایش تعداد کلیک‌ها مهم نیست.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *