یکی از مسائلی که باعث نگرش منفی مشتریان درباره برند شما می‌شود، ناهماهنگی بین گروه‌های مختلف شرکت است. ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف،‌ نه فقط در بحث مشتریان، بلکه در موفقیت کلی کسب‌وکار بسیار مهم است. لازم است که مشتری‌مداری به‌عنوان یک ارزش مهم برای همه بخش‌های شرکت تعریف و تبیین شود و نیز راهکارهای سریع و مؤثر برای پاسخ‌گویی به مشتریان در همه بخش‌ها فراهم شود.

۶. شفاف نیستید!

در سال ۲۰۱۹، یک شرکت تحقیقاتی نتایج بسیار مهمی را منتشر کرد. بر اساس یافته‌های آنها،‌ ۸۰ درصد مشتریان پیش از استفاده از خدمات یا محصولات یک شرکت، باید به آن اعتماد کافی داشته باشند.

 

بهترین روش برای جلب این اعتماد، شفافیت است. کسب‌وکارهایی که اهداف، ارزش‌ها، سهام‌داران و صورت‌های مالی و مالیاتی خود را مخفی می‌کنند، نمی‌توانند اعتماد مشتریان را جذب کنند. ترتیبی بدهید تا به‌طور مرتب، اوضاع و احوال شرکت و کسب‌وکارتان را به گوش مشتریان برسانید. در مواجهه با بحران‌ها،‌ صادقانه و شفاف عمل کنید. مسئولیت اشتباهات‌تان را بپذیرید و درصدد جبران آنها برآیید.

جمع‌بندی

هر تجارتی بر اساس ارتباط و اعتماد استوار است. قاعده ساده‌ای دارد: اگر‌ برای مشتریان خود‌ احترام و ارزش قائل شوید، آنها هم در واکنش به شما همین کار را خواهند کرد. ایجاد یک رابطه پایدار نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و ‌کار شما دارد.

برگرفته از : چطور دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *