نکات بازاریابی پشت سر هم برای کسب و کارهای خردوهم برای کسب و کارهای کلان مطالبی است که در این کتاب با آن آشنا می شوید. ۱۰۰ نکته بازاریابی در ابتدای این کتاب عنوان شده و سپس در دو فصل مفاهیم اساسی بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته است. چند مورد از این نکات عبارتند از :

ایده های کلی :

نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالانه بازاریابی تعیین کنید.
هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم کنید.
یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.
یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.

بازار هدف :

نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف ، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید.
مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.
آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
بازار جدیدی شناسایی کنید.
به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *