وقتی مشتری صفحات فروش فروشگاه آنلاین شما را رصد می‌کند، آیا به راحتی می‌تواند بفهمد چرا درخواست وی برای خرید کالا یا خدمات هنوز عملی نشده است؟ آیا مشتری به اطلاعات درست در مورد زمان تحویل کالا و شرایط کالاهای برگشتی دسترسی دارد؟ آیا اطلاعات مناسبی در مورد زمان و چگونگی تخفیف کالاها بر روی سایت وجود دارد؟ اگر پاسخ به این سؤالات یا سؤالات مشابه منفی است، این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار شما در آینده‌ای نزدیک با مشکل مواجه شود یا شکست بخورید. پژوهش‌های انجام شده در مؤسسه‌ی تحقیقاتی فورستر نشان می‌دهد ۴۵ درصد مشتریانی که نتوانسته‌اند پاسخ سؤالات خود را از طریق سایت دریافت کنند، از خرید اینترنتی صرف‌نظر می‌کنند.

وقتی اطلاعات مناسب و کافی در اختیار مشتریان قرار گیرد، مشتری با اطمینان بیشتری اقدام به خرید می‌کند و کمتر دچار سردرگمی می‌شود. بر روی صفحه‌ی اول سایت بخشی را برای پاسخگویی به سؤالات احتمالی مشتریان قرار دهید. اکثر شرکت‌های موفق در زمینه‌ی فروش آنلاین حتی گام را فراتر نهاده و صفحه‌ای را جهت راهنمایی مشتریان نیز ایجاد کرده‌اند و با قرار دادن همه‌ی اطلاعات مفید و کاربردی بر روی سایت کمک زیادی به مشتریان می‌کنند.

در فروشگاه‌های غیرمجازی کالاها و خدمات به شیوه‌ای کاملا متفاوت ارائه می‌شود. در این شرکت‌ها، خدمات به صورت چهره‌به‌چهره و به صورت زبانی به مشتری داده می‌شود. در این روش، فروشنده به مشتری کمک می‌کند تا دچار فرضیات نادرست نشود و بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. اگر قانون مغازه‌ این است که جنس فروخته شده را پس نمی‌گیرد، باید قبل از اینکه مشتری جنس را خریداری کند، حتما این نکته را به وی گوشزد کنید. انتظار نداشته باشید مشتری دست‌نوشته‌هایی را که به در و دیوار مغازه زده‌اید، بخواند، هرگونه اطلاعات مهمی که لازم است مشتری بداند به او بگویید. هر چه معامله‌ای که انجام می‌دهید شفاف‌تر باشد، مشتری کم‌تر غافلگیر می‌شود و میزان نارضایتی مشتری نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *