بهجای تمرکز روی بازاری وسیع، روی یک بازار هدف خاص تمرکز کنید.
خیلی از بازاریابها نگاه طمعکارانهای روی بازار هدف دارند. آنها سعی میکنند سهم بازار بیشتری داشته باشند و خیل وسیعی از بازار را با کالای خود راضی کنند. آنها خیلی راحت میگویند اگر ۱۰٪ بازار را مخاطب خود در نظر بگیریم، سودمان بیشتر از زمانی خواهد بود که روی بازار هدف کوچکی تمرکز کنیم. درصورتیکه رقابت بیشتر، حاشیه سود کمتر، هزینههای تبلیغاتی بالاتر و … را در محاسبات خود لحاظ نمیکنند. بهعلاوه، درصورتیکه بازار هدف متمرکز باشد، میتوان برای مشتریان پروفایل تشکیل داد و به آنها خدمات و تبلیغات شخصیسازیشده ارائه داد.
دیدگاهتان را بنویسید