تا همین چند سال پیش، تحلیل بازار تنها با مطالعهی دادههای دستدوم سازمانهای دولتی، تحقیقات بازار به صورت سطحی و تجربههای شهودی میسر بود. اما امروزه با افزایش ظرفیت کامپیوترها و تکامل سیستمهای پایگاهداده، اطلاعات فراوانی در زمینهی فروش، رفتار مصرفکننده، میزان فروش خردهفروشی، رفتار خرید آنلاین و … بهطور سازمانیافته یا غیر سازمانیافته قابل دستیابی است. انقلاب عظیمی در دادهکاوی رخ داده است که استفاده از آن به بازاریابان کمک میکند رفتار مصرفکننده را بهتر درک کنند و دیدگاه واقعبینانهتری داشته باشند.
دیدگاهتان را بنویسید