۹. از صحبت در مورد عملیات و توابع شرکت دست بکشید
اغلب اوقات، مشتریان بالقوه دلیلی برای توجه به پروسههای تولیدی محصول شما و حواشی آن ندارند؛ به جز در موارد بسیار نادری که یک مخاطب در حال تحصیل یا تجربه حوزه فعالیت شما باشد، شرح روندکاری و تولیدی، عملی زائد است که ارزشی برایتان ایجاد نمیکند.
۱۰. از علائم اختصاری ناآشنا و کلمات تخصصی استفاده نکنید
اغلب مخاطبان، به محض دیدن حروف اختصاری ناآشنا یا اصطلاحات فنی و تخصصی که مفهومشان را نمیدانند، خواندن ایمیل را متوقف میکنند. بهعنوانمثال اصطلاح سیآرام (CRM)، برای افرادی که پیگیر تجارت هستند آشنا و معمول است ولی در مقابل استفاده از عبارت «سیستم توانمندسازی فروش»، نابجا و غیرضروری است.
۱۱. بهجای استفاده از واژهها و عبارات انتزاعی، از مثالهای کاربردی استفاده کنید
عبارتی مانند «صرفهجویی در پول و زمان» یا «بهبود بهرهوری» بهاندازهای برای مشتریان شما بیرنگ و بیمفهوم است که در پسزمینه ذهنی آنها محو میشود. در عوض، یک مثال واقعی ارائه کنید که دقیقا همان چیزی را که مشتری شما احتمالا تجربه خواهد کرد، نشان دهد.
۱۲. بیش از حد از برتری خود تعریف نکنید
افرادی که شما را نمیشناسند، ادعای شما را مبنی بر «بهترین و خاصترین» بودن باور نمیکنند. بدتر از این، ممکن است فرض را بر تکبر یا ریاکاری شما بگذارند و فکر کنند شما حقیقت را بیان نمیکنید. اکثر مردم وقتی یک فروشنده ادعای صداقت و درستکاری میکند، او را به دیده تردید نگاه میکنند.
۱۳. سعی کنید با مشتریان وارد مکالمه شوید
بیشتر مواقع هدف از بازاریابی ایمیلی، مکالمه و ارتباط برقرار کردن با مشتریان است نه فروش محصولات (مگر در مواقعی که شما برای فروش یک کالای مصرفی تبلیغ میکنید). اول مخاطب را به تبادل ایمیل با خودتان ترغیب کنید و بعد با او قراری برای یک تماس تلفنی کوتاه یا یک ملاقات حضوری بگذارید.
۱۴. از مخاطبان سوالاتی بپرسید که با بله یا خیر پاسخ داده میشوند
راحتترین راه برای اینکه بتوانید با مخاطب خود صحبت کنید، این است که از او سوالاتی با جواب «بله یا خیر» بپرسید. نکته مهم در مطرح کردن این پرسشها، این است که آنها نباید وقت و انرژی زیادی از مخاطب بگیرند.
۱۵. بیش از یک مورد فراخوان دعوت به عمل فوری نداشته باشید
هرچه بیشتر از مشتریان درخواست کنید که در همین لحظه چیزی را انتخاب کنند، احتمال اینکه آنها دست به اقدامی بزنند کمتر میشود. بهترین درخواستی که میتوانید از مخاطبان داشته باشید این است که از آنها بخواهید به ایمیل شما پاسخ بدهند.
۱۶. از ارائه آمار و اطلاعات پرهیز کنید
برخلاف تصورات عمومی، جاری کردن سیل اطلاعات به سمت مخاطب، آنها را به خرید محصولات شما ترغیب نمیکند. برعکس ارائه آمار و اطلاعات به احتمال زیاد راه گفتوگوی شما را با مشتریان خواهد بست. این کار شبیه این است که چند صفحه نوشته را دست کسی بدهید و از او بخواهید آن را مطالعه کند و به شما برگرداند.
۱۷. بهترین ترکیب مؤثر را برای ایمیلهای خود پیدا کنید
همه نکات گفته شده را مورد تست و بررسی قرار دهید. مثلا ابتدا نرخ استقبال از ترکیبهای مختلفی را که میتوانید بهعنوان موضوع ایمیل به کار ببرید، بسنجید. بعد از آن، ۱۵ یا ۲۰ کلمه اول ایمیلتان را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید و در آخر، نرخ ارتباطات مؤثر خود را با پیگیری و بررسی تعداد پاسخهایی که منجر به خرید شدهاند، برآورد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید