می‌توان با استفاده از تحقیق، پیمایش و مصاحبه با مخاطبان هدف‌، پرسونای خریداران را ایجاد کرد. مخاطبان هدف می‌توانند ترکیبی از مشتری‌ها، مشتری‌های بالقوه و افرادی خارج از فهرست مخاطبان‌ باشند که با جامعه‌ی هدف‌تان هماهنگ هستند.

در اینجا برخی روش‌های عملی برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد پرسونا را بیان می‌کنیم:

پایگاه داده‌ی مخاطبان‌تان را بررسی کنید تا ببینید مشتری‌ها چگونه محتوای شما را پیدا و مصرف می‌کنند.
هر زمان در وب‌سایت خود فرمی قرار دادید که باید به دست مشتری تکمیل شود، حتما مواردی را بگنجانید که اطلاعات مهمی درباره‌ی پرسونا در اختیار شما قرار دهند. برای مثال، اگر پرسوناهای شما با توجه به اندازه‌ی شرکت‌شان طبقه‌بندی می‌شوند، در فرم‌ها از مشتریان درباره‌ی اندازه‌ی شرکت‌شان بپرسید.
به بازخوردهای تیم فروش‌ توجه کنید چرا که آنها با افراد زیادی ارتباط دارند. چه مواردی درباره‌ی مشتری‌های مختلف وجود دارد که می‌توان به تمامی مشتریان تعمیم داد؟
با مشتری‌ها و مشتری‌های بالقوه مصاحبه‌ی حضوری یا تلفنی داشته باشید تا متوجه شوید چه چیزی در محصول یا خدمات شما برای آنها جذاب است. این یکی از مهم‌ترین گام‌هاست که باید به‌طور مفصل به آن بپردازید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *