۱. لیست مخاطبین را تا حد ممکن اصلاح کنید

مهم نیست چه تعداد ایمیل در فهرست شما جای داشته باشد؛ بلکه آنچه در بازاریابی اهمیت دارد این است که چند درصد از مشتریان بالقوه به ایمیل‌های شما پاسخ می‌دهند. بهتر است تمام مخاطبانی را که احتمالا اصلا ایمیل شما را باز نمی‌کنند، از لیست خود حذف کنید و این امکان را برای آنها فراهم کنید که اشتراک خود را از سلسله‌ آگهی‌های شما لغو کنند.

۲. ایمیل‌ها را در ساعات کاری ارسال نکنید

مطالعات متعددی نشان داده‌اند ایمیل‌هایی که برای بازاریابی ارسال می‌شوند، اگر در ساعات کاری که سایر ایمیل‌های تجاری و حرفه‌ای ردوبدل می‌شوند ارسال نشوند، بهتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

۳. عنوان کوتاه و مرتبطی برای ایمیل خود انتخاب کنید

مطالعات بازاریابی می‌گویند ایمیل‌هایی که عنوان آنها  از دو تا سه کلمه تشکیل شده، نسبت به ایمیل‌هایی که عنوان آنها یک جمله کامل و طولانی است، بیشتر باز می‌شوند و مورد مطالعه قرار می‌گیرند. به‌علاوه تیزر مطلب باید جمله‌ای باشد که عنوان ایمیل شما را تکمیل کند و موضوع کار شما را به‌صورت موجز و مؤثر شرح دهد.

۴. از نام کوچک مخاطب استفاده کنید

به ‌استثنای زمانی که فرهنگی رسمی را تبلیغ می‌کنید و روال اداری برای آن ارزش محسوب می‌شود، بهتر است ایمیل خود را با نام کوچک مشتری شروع کنید و پس‌ از آن یک کاما بگذارید. از به کار بردن القابی مثل جناب، سرکار و عزیز اجتناب کنید. ایمیل خود را طوری شروع کنید که گویی برای همکار خود نامه می‌نویسید و از تشریفات مصنوعی خودداری کنید.

۵. در ۲۰ کلمه‌ اول ایمیل خود، به یک نکته یا مزیت مهم اشاره کنید

هنگامی که خوانندگان به صفحه اینباکس خود می‌روند معمولا به جز نام فرستنده و عنوان ایمیل، ۲۰ کلمه از شروع ایمیل شما را هم مشاهده می‌کنند. این جمله ابتدایی می‌تواند در تصمیم‌گیری مشتری مبنی بر اینکه ایمیل را باز کند یا نه، نقش مهمی داشته باشد.

۶. به صمیمیت غیر واقعی تظاهر نکنید

جملات کلیشه‌ای مانند «امیدواریم تابستان خوبی داشته باشید» و نظیر آن، نه‌تنها ریاکارانه به نظر می‌رسند (چراکه شما دوست یا آشنای نزدیک و صمیمی این افراد نیستید) بلکه ارزش مفهومی ایمیل کوتاهی را که می‌خواهید ارسال کنید، پایین می‌آورند.

۷. ویژگی خاص خود را بیان کنید

ایمیل شما باید این تصور را ایجاد کند که شما، شخصا توجه مشتری را ارزشمند می‌دانید. نکته‌ جالبی در مورد خودتان، محصول یا شرکت‌تان بیابید که علاوه بر جذاب بودن، رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد.

۸. در نوشتن متن ایمیل، به نقطه نظر مشتری توجه کنید

مشتریان بالقوه‌ شما، به خودشان، شغل‌شان، کسب‌وکارشان و مشتریانشان اهمیت بیشتری می‌دهند. اگر در متن ایمیل‌تان فقط از خودتان، شرکت و نظرات شخصی خود صحبت کنید بدون اینکه اشاره‌ای به علایق و نگرانی‌های مخاطب داشته باشید، آنها احتمالا شانه‌هایشان را بالا می‌اندازند و شما را نادیده می‌گیرند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *