یک کسب و کار موفق به خوبی بین فروش و مارکتینگ تمایز قائل است و در عین حال، ارتباط خوبی را بین این دو بخش حفظ میکند.
تمرکز فروش بر زمان حال است و هدف آن فقط سود لحظه است. این بخش است که باید بقای شرکت را در بازار تضمین نماید. اما بازاریابی یک نگاه بلندمدت دارد و هدف آن مشخص کردن مسیر شرکت و ایجاد علاقه در بازار برای محصولات شرکت است. به این ترتیب، میتوان مطمئن بود که شرکت در جهت رشد و بازارهای بهتر حرکت خواهد کرد.
علیرغم تفاوتهای مختلف میان فروش و بازاریابی، تضاد اساسی میان آنها وجود ندارد. این دو اصطلاح رابطهی دو طرفهی نزدیکی با هم دارند و در حفظ کسبوکار برای طولانیمدت نقش بسیار مهمی ایفا میکنند. از سوی دیگر بازاریابی رسانهمحور است، درنتیجه باید بهترین کانالهای تبلیغاتی و پیشنهادهای ویژهی فروش فراهم شوند تا از طریق بهبود تصویر برند، فروش افزایش پیدا کند.
دیدگاهتان را بنویسید