سود این شرکت آشکار بود: مشتریان پروپاقرص استارباکس تا پاسی از شب موسیقی آنلاین گوش میدادند و بدین ترتیب فروش بیشتر شده بود، گسترش این برند و درنتیجه سهم بازار برای این برند افزایش یافت. اپل به یُمن صفکشیدن قهوهخورهای قهار پشت در استارباکسها، که میآمدند لحظاتی را با موسیقی و قهوه به خوشی بگذرانند، شاهد افزایش فروش در iTunes بود.
شکی نیست که مشتریان استارباکس که با فناوری آشنا بودند در رشد صنعت موسیقی نقش بهسزایی داشتهاند. این شراکت نمونهای خوب از یک بازاریابی افقی موفق است – بازاریابی افقی عبارت است از پیوند دو شرکت برای یافتن فرصتهای جدید در بازار. استارباکس و اپل با کمک هم به چیزی دست یافتند که اگر جداگانه میخواستند به آن دست یابند برایشان امکانپذیر نبود.
دیدگاهتان را بنویسید