هر شرکت و کسب‌وکاری برای بقا نیاز به فروش دارد، اما نباید به‌بهای فروش، سود را فدا کرد. فروش سنتی برای تمام شرکت‌ها مناسب و پاسخگوی نیازها نیست. این روزها بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها، فروش سنتی را کنار گذاشته‌اند و هم در بازاریابی و هم فروش از روش ربایشی استفاده می‌کنند. واقعیت این است که شیوه‌ی خرید افراد نسبت‌به ۲۰ سال گذشته تغییرات بسیاری کرده است. در چنین شرایطی نمی‌توان همچنان به فروش سنتی دل‌خوش کرد و از راهکارهای ۵۰ سال پیش بهره برد. فروش ربایشی، انطباق راهکارهای فروش برای ایجاد تطابق با شیوه‌ی خرید مشتری امروزی است.

فروش سنتی یا ربایشی؟

نمی‌توان در حکمی کلی بیان کرد که کدام‌یک از روش‌های فروش بر دیگری برتری دارند. برتری هر استراتژی تا حدود زیادی وابسته‌به منابع شرکت، مشتریان، صنعت و محصول است. در روش فروش ربایشی، راه‌کارها و روش، بیشتر متوجه مشتری است: مشتریان اصلی و بالقوه. باید دقت کرد که فروش، دیگر صرفا به اعداد و ارقام محدود نیست. امروز فروش به‌معنای مردم و ارتباط با آنها است.

در فروش ربایشی، آنچه مهم است تبلیغات دهان به دهان است که مشتریان به یکدیگر درباره‌ی محصولات شما ارائه می‌کنند و رضایت مشتری بحثی کلیدی است که می‌تواند ضمانتی بر موفقیت کسب و کار شما در بازار باشد. در فروش ربایشی، وضوح و روراستی با مشتری از هر چیز دیگری مهم‌تر است. برای به‌کارگیری روش‌های درستِ استفاده از استراتژی های فروش باید تفاوت فروش سنتی و ربایشی باهم مقایسه شوند.

chetor.com=منبع

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *