درباره کتاب

کتاب اجازه بازاریابی، اثری از «ست گادین» است که توسط انتشارات «گود ریدرز» وارد بازار شده و از جمله کتاب های قابل توجه در این عرصه به شمار می رود. کتاب معتقد است که مفهوم بازاریابی، در طول اعصار، با تغییرات بسیاری همراه شد و در گذشته، بسیاری تصویر می کردند که هدف بازاریابی، آن است که به اجبار، برند خود را جلوی چشم مخاطب و مشتریان قرار دهند.

در واقع در آن شيوه بازاريابی، نوعي جبر حاكم بود. اما ست گادين اين مفهوم را به كلي تغيير داده است. او به مخاطبان خود ياد می دهد كه هر مشــتری با گزينه های زيادی برای انتخاب روبه رو است و حق دارد هركدام را كه خودش مد نظر دارد انتخاب كند. او معتقد است در بازاريابی، تنها بايد پيام مورد نظر ارسال شود و سپس مشتری خودش در مورد خريد آن تصميم بگيرد و هیچ اجبار و فشاری به او وارد نشود.

حقیقت بازاریابی آن است که به مشتری، کمک کند تا با دریافت اطلاعات درست، در فرآیند تصمیم گیری، راحت باشد و انتخاب درستی داشته باشد. هر اندازه واحد بازاریابی در ارائه اطلاعات درست و به موقع به مشتری، فعالانه عمل کند، محصول و خدمات شرکت خود را در طیف انتخاب مشتری قرار می دهد.

ست گادین، مدیر اسبق واحد بازاریابی شرکت «یاهو» بود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *