به‌طورکلی، دو راهبرد زیر از معروف‌ترین راهبردهای بازاریابی جهانی هستند. شرکت‌هایی که در پی توسعه‌ی حضور خود در عرصه‌ی بین‌المللی هستند، از آنها استفاده می‌کنند.

  • خلق فرهنگ برند قوی و یک‌پارچه. خلق برند یک‌پارچه و قوی که مشتریان با دیدنش یاد شرکت شما بیفتند و همیشه برای آ‌نها نامی آشنا باشد، برای شرکت‌های خواهان رشد بین‌المللی یک اولویت است. با رشد روزافزون اینترنت در سراسر جهان، ساختار برند به یک فرهنگ برند تبدیل شده است. به‌بیان دقیق‌تر، این روزها بیش از پیش برند شما نشان‌دهنده‌ی فرهنگ شما است. اگر فرهنگ برند خود را وجه‌المصالحه قرار بدهید و درباره‌ی آن دچار اهمال‌کاری شوید، به اعتبار شرکت‌تان لطمه وارد خواهد شد. برای نمونه، گوگل را درنظر بگیرید که در این زمینه درس بزرگی گرفت. با اینکه دولت چین گوگل را فیلتر می‌کند، این شرکت موتور جست‌وجوی خودساسنسورکننده‌ای را در چین راه‌اندازی کرد. هر کسی که با اینترنت سروکار دارد، می‌داند که گوگل در هر زمان و مکان می‌تواند اطلاعات مورد جست‌و‌جویتان را در اختیارتان قرار دهد. پس گوگل چگونه می‌توانست چیزی را در چین علیه فرهنگ آن کشور راه‌اندازی کند؟ در نتیجه، چینی‌ها موتور جست‌و‌جوی گوگل را پس زدند.
  • طوری بازاریابی کنید که گویی مرزی وجود ندارد. به‌خاطر حضور گسترده‌ی رسانه‌های دیجیتال، برندها نمی‌توانند همیشه راهبردهای مختلفی را در هر کشور درپیش بگیرند. به‌خاطر وجود اینترنت، شرکت‌ها باید به‌نوعی رویکرد بازاریابی کم‌و‌بیش متحدی را انتخاب کنند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *