شاید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌ها در بازاریابی جهانی، خاصه هنگام گرفتن تصمیم‌های راهبردی مرتکب می‌شوند این است که ورودی‌ای را که کارمندان شایسته و قوی می‌توانند در بازار بین‌المللی ارائه کنند، درنظر نمی‌گیرند. باید توجه داشت که این دسته از کارمندان شایسته و خبره، افراد برجسته‌ای هستند، چراکه کشور خود و شرکت شما را می‌شناسند. از آن‌جا که یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کسب‌وکارها هنگام در‌نظر‌گرفتن ورودی بومی با آن مواجه می‌شوند ارتباطات است، تیم بازاریابی باید سیستمی باشد که جمع‌آوری و توزیع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات بومی‌ها را تضمین می‌کند.

۶. نداشتن دانش در رابطه با تشریفات جهانی

بازاریابان اغلب برای انتشار محتوا در وب‌سایت، ارسال ایمیل، انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی و انجام سایر کارهای مرتبط با بازاریابی از نرم‌افزار استفاده می‌کنند؛ هرچند این‌طور نیست که این ابزار همیشه از همه‌ی بازارها پشتیبانی‌ ‌کنند. برای نمونه شما تنها برای معدودی از کشورها راه‌حل پرداخت دارید، اما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما با ده‌ها کشور ارتباط دارد.

بازاریابان باید تضمین کنند که می‌توانند با مشتریانی که قصد ورود به کشور آن‌ها را دارند، ارتباط برقرار کنند و بر آن‌ها متمرکز باشند. آنها باید نحوه‌ی به‌نمایش‌گذاشتن ارز بومی، نحوه‌ی ارسال ایمیل به مصرف‌کنندگان در منطقه‌های زمانی متفاوت و نحوه‌ی پشتیبانی از زبان‌های مصرف‌کنندگان را درنظر بگیرند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *