بازاریابی سنتی شامل روش‌های رایجی است که از آغاز حرفه‌ی بازاریابی و تبلیغات به‌کار گرفته شده‌اند و شامل تلویزیون، روزنامه، رادیو، بیلبوردهای خیابانی و جاده‌ای، مجلات دوره‌ای و… می‌شوند. در دنیای دیجیتال که تلویزیون و روزنامه‌ها به گوشی‌ها راه پیدا کرده‌اند، کتمان مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ سخت است! برخی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. هزینه‌ی پایین

در مقابل تبلیغات روزنامه‌ای و تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی بسیار کم‌هزینه هستند. هر کسب‌وکاری هرقدر هم کوچک، امکان بهره‌گیری از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ را دارد.

۲. نتیجه‌ی آنی

برای آگاهی از نتیجه‌ی بازاریابی سنتی باید برنامه‌ریزی‌ها اجرا شوند و هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بگذرد تا بتوان داده‌ها و نتایج حاصل از آن را بررسی کرد. اما در دیجیتال مارکتینگ به‌محض اجرای تبلیغات به اطلاعاتی ازجمله تعداد بازدیدکنندگان، فعال‌ترین زمان روز، نرخ تبدیل (Conversion rate) و نرخ پَرِش (Bounce rate) دسترسی دارید و می‌توانید با توجه به اطلاعات لحظه‌ای برنامه بازاریابی خود را بهبود دهید.

۳. توسعه‌ی برند

زمان و فضای محدود در تبلیغات سنتی با هدف توسعه‌ برند، قابل‌مقایسه با اثرگذاری دیجیتال مارکتینگ نیست. به‌جای یک‌ ستون روزنامه یا آگهی رادیویی ۱۵ ثانیه‌ای در زمان خاصی از روز، یک سایت کامل در اختیارتان است و هر وقت بخواهید می‌توانید کسب‌وکار و برندتان را به دیگران نمایش دهید.

۴. ماهیت غیرتهاجمی

بیشتر مردم روزنامه را به‌خاطر آگهی‌هایش نمی‌خرند، تلویزیون را هم به‌خاطر فیلم‌ها و سریال‌هایش تماشا می‌کنند نه آگهی‌های بازرگانی. بنابراین، بیشتر وقت‌ها به تبلیغات سنتی توجه نمی‌شود. در دنیای دیجیتال (از پاپ‌آپ‌های آزاردهنده که بگذریم) همیشه این امکان را دارید که آگهی‌ها را رد کنید یا از میان حجم انبوه ایمیل‌ها، برای خواندن‌شان گزینشی عمل کنید. به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید محتوایی مطابق با علاقه‌مندی‌ها و سلیقه‌ی مشتری‌های گوناگون‌تان خلق و ارائه کنید؛ به‌طوری‌که آنها را به دنبال‌کردن آگهی‌تان ترغیب کند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *