وقتی صحبت از آینده می­‌شود، همه به ماشین­‌های پرنده و سفرهای فضایی فکر می‌­کنند. اما حقیقت این است که آینده همیشه بی‌خبر از راه می‌­رسد! اگر حواس‌تان نباشد، برنامه­‌های بازاریابی­‌تان بیهوده و از رده خارج می‌­شوند. در نمودار زیر، برترین راه‌­های ارتباطی آینده از نظر برترین­‌های دنیا اعلام شده‌­اند.

شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل بالاترین جایگاه را دارند. آیا برنامه‌ریزی و اولویت‌­بندی هزینه‌ها در کسب‌وکارتان با این روند هم‌خوانی دارد؟ هم‌­اکنون باید بر کانال‌های ارتباطی آینده سرمایه‌گذاری کنید تا از این روند عقب نمانید.

شاید نتوان برای بازاریابی سنتی تاریخ انقضا تعیین کرد. درست است که بیلبوردهای تبلیغاتی در بزرگراه‌ها (اگر به‌درستی ارائه شده باشند) همچنان اثربخش هستند، اما بی تردید ویدئویی ۱۵ ثانیه‌ای پیش از تماشای یک قسمت از سریال محبوب‌تان در سینمای خانگی به­‌ویژه در این روزهای دودگرفته و خانه‌نشینی خیلی بیشتر دیده می‌شود. در دنیای امروز که مشتریان غرق در دنیای دیجیتال هستند، بی‌شک بدون توجه به روش های نوین بازاریابی بخش مهمی از بازار را از دست خواهید داد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *