نقشه‌های موفق سفر مشتری نیازمند چیزی بیش از ترکیب صحیح عناصر هستند. ساخت نقشه‌ سفر باید با تحقیق و همکاری و تعیین درست اهداف انجام شود. تلاش و کوشش زیادی برای انجام درست این فرایند لازم است. برای اینکه فرایند در جهت صحیح آغاز شود و در همان جهت باقی بماند، توجه به نکات زیر ضروری است.

۱. مشخص کنید چرا و چه چیزی

ابتدا مشخص کنید نقشه‌ سفر مشتری از کدام هدف تجاری پشتیبانی می‌کند. قبل از شروع فرایند، دقت کنید برای این سؤال‌های کلیدی، پاسخی شفاف داشته باشید:

  • این نقشه‌ سفر مشتری از کدام هدف تجاری پشتیبانی می‌کند؟
  • چه کسی از آن‌ استفاده خواهد کرد؟
  • نقشه درباره‌ی کیست و به چه تجربه‌ای اشاره می‌کند؟
  • چگونه اشتراک‌گذاری خواهد شد؟

۲. نقشه را برپایه‌ی حقیقت بنا کنید

نقشه‌های سفر باید روایتی حقیقی داشته باشند، نه داستان جن و پری. با جمع‌آوری همه‌ی تحقیقات موجود شروع کنید، اما بدانید تحقیقات اضافی هم برای سفر لازم است تا شکاف‌هایی که تحقیقات موجود، آنها را پوشش نمی‌دهند هم اصلاح شوند. این، فرایند تحقیق کیفی است. داده‌های کمی می‌توانند به داستان کمک کنند یا به آن اعتبار ببخشند، اما نمی‌توانند به‌تنهایی داستان بسازند.

۳. با دیگران همکاری کنید

فعالیت ساخت نقشه سفر مشتری (نه خود خروجی آن) اغلب ارزشمندترین بخش فرایند است. پس دیگران را نیز در آن درگیر کنید. افراد ذی‌نفع را از گروه‌های مختلف دعوت کنید تا بخشی از فرایند ساخت نقشه و جمع‌‌آوری داده‌ها باشند.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *