هرقدر مشارکت کارکنان فروش در هدف گذاری فروش بیشتر باشد، انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدف خواهند داشت.
تیم فروش را برای توجه به این پرسشها دور هم جمع کنید:
- اخیرا چه کسی مشتری این محصول بوده است؟
- میزان خرید مشتری در سال چقدر بوده است؟
- کدام دسته از مشتریان با احتمال بیشتری باز هم از شما خرید میکنند؟
- کدام دسته از مشتریان احتمالا میزان سفارشهایشان را افزایش میدهند و چگونه میتوان آنها را به خرید بیشتر متقاعد کرد؟
- کدام دسته از مشتریان سفارشات خود را کاهش میدهند و چرا؟
- کدام مشتری را احتمالا از دست خواهید داد و علت چیست؟
- الگوی فروش شما در طول سال چیست؟ آیا این الگو فصلی است یا مبتنی بر چرخهی کسبوکار عمل میکند؟
دیدگاهتان را بنویسید