هرقدر مشارکت کارکنان فروش در هدف گذاری فروش بیشتر باشد، انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدف خواهند داشت.

تیم فروش را برای توجه به این پرسش‌ها دور هم جمع کنید:

  • اخیرا چه کسی مشتری این محصول بوده است؟
  • میزان خرید مشتری در سال چقدر بوده است؟
  • کدام دسته از مشتریان با احتمال بیشتری باز هم از شما خرید می‌کنند؟
  • کدام دسته از مشتریان احتمالا میزان سفارش‌هایشان را افزایش می‌دهند و چگونه می‌توان آنها را به خرید بیشتر متقاعد کرد؟
  • کدام دسته از مشتریان سفارشات خود را کاهش می‌دهند و چرا؟
  • کدام مشتری را احتمالا از دست خواهید داد و علت چیست؟
  • الگوی فروش شما در طول سال چیست؟ آیا این الگو فصلی است یا مبتنی بر چرخه‌ی کسب‌وکار عمل می‌کند؟

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *