متقاعدسازی مشتری به معنی قانع کردن مشتری به خرید از طریق تأکید روی منافعی است که کالا برای او به ارمغان می‌آورد. می‌توانید به مشتری نشان بدهید که چرا کالای شما اثرگذارتر و بهتر از کالای رقباست. به‌عنوان یک تکنیک، می‌توانید تقدیر و تشکرهای مشتریانی را که از کالای شما راضی بوده‌اند، به مشتری جدید نشان بدهید.

۲. محصولات‌تان را در معرض دید قرار بدهید

از قدیم گفته‌اند: «شنیدن کِی بوَد مانند دیدن؟» این ضرب‌المثل در مبحث فروش هم صدق می‌کند. یک راه هوشمندانه برای متقاعدسازی مشتریان این است که کالای خود را در معرض دیدشان قرار بدهید. می‌توانید مکانی عمومی یا مکانی پُرتردد مثل مراکز خرید یا ایستگاه‌های مترو را برای نمایش کالای خود انتخاب کنید. زمانی که به‌طور عمومی کالای خود را به نمایش می‌گذارید، مشتریان قادرند به‌خوبی مزایا، ویژگی‌ها و کاربردهای کالا را ببینند و سؤالات احتمالی و شک‌وشبهات مربوط به کالا را با شما به اشتراک بگذارند.

۳. متناسب با مشتریان به آنها پیشنهادهای خلاقانه ارائه بدهید

از روش‌های ترغیب مشتری بهره بگیرید. مثلا بیشترِ افراد زمانی که بدانند می‌توانند کالایی را به قمیت کمتر بخرند، بیشتر به خرید ترغیب می‌شوند. گاه‌به‌گاه به این فکر کنید که چطور با پروموشن‌ها و انواع تخفیفات در فروش، می‌توانید مشتریان را جذب کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *