این روش مبتنی‌بر فروش است. در این روش، باید با ایجاد وقفه‌ای در خرید مشتریان از آنها بخواهید به محصولات‌تان توجه کنند و وارد فرایند خرید از شما بشوند. باید انگیزه‌ و دلیلی برای خرید به آنها بدهید. آیا این روش مؤثر خواهد بود؟ پاسخ این است که گاهی بله و گاهی خیر. این روزها، فروش سنتی با شیوه و فرایند خرید مشتریان چندان تناسبی ندارد.

تماس تلفنی و…

در روش‌های قدیمی فروش، معمولا از طریق تماس تلفنی، ایمیل و… با مخاطبان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌شد. این روش‌ها تأثیرگذاری لازم را ندارند و نوعی مداخله و مزاحمت نیز برای مشتری به‌حساب می‌آیند. با خودتان فکر کنید؛ حتما مدت زمان زیادی از آخرین باری که به این شیوه خرید کرده‌اید، گذشته است.

واقعیت این است که خریداران قبل از خرید، تمایل‌به دانستن تحقیقاتی دارند که مدیریت انجام داده است. مشتری تمایل دارد درباره‌ی محصولی که قصد خریدش را دارد، اطلاعاتی پیدا کند و سپس شما به‌عنوان فروشنده وارد فرایند شرح محصول و متقاعدسازی مشتری بشوید.

۸۱ درصد از چرخه‌ی فروش B2B با جست‌وجو در وب‌سایت‌ها آغاز می‌شود و ۹۰ درصد از خریداران اعلام می‌کنند، پس از اینکه به‌خوبی دریافتند چه محصولی می‌خواهند و تحقیقات لازم را انجام دادند، شروع‌به خرید می‌کنند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *