- به حفظ مشتری فعلی توجه داشته باشید، مثلا از برنامههای تشویقی استفاده کنید؛
- با بهره بردن از روشهای مختلف بازاریابی و تبلیغات، مشتریان جدید کسب کنید؛
- روی فروش بیشتر به مشتریان فعلی تمرکز کنید، مثلا فروش جانبی و تشویق مشتری به خرید محصولی گرانتر و اضافی را در نظر داشته باشید.
هدف گذاری فروش واقعبینانه، مبتنی بر راهبرد بازاریابی است. شما میتوانید به نیروهای فروش خود کمک کنید تا با کمک فعالیتهای بازاریابی و با ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتری بالقوه، هدفگیریهای مناسبی صورت بدهند. برای این کار:
۱. برای کارمندان فروش هدف گذاری کنید
تعیین اهداف فروش به سنجش تأثیرگذاری هریک از اعضای تیم فروشتان کمک میکند و فرصتهای رشد، تقدیر از کارکنان و پیشرفتشان را فراهم میکند. اما تعیین اهداف غیرواقعبینانه در زمینهی فروش، اثراتی منفی از جمله کاهش انگیزه کارکنان را بهدنبال دارد.
دیدگاهتان را بنویسید