اصطلاح بازاریابی از واژهی «بازار» ساخته شده است که به معنای تحلیل و بررسی نیازهای مشتری است تا شرکت با توجه به نیازهای مشتریان محصولات خود را تولید کند. شرکتهای بهدنبال معیارهای تازهای هستند تا علایق و موارد مطلوب و نامطلوب را از نظر مشتریها مشخص کنند. بازاریابی شامل فعالیتهایی میشود که ارزش محصول را برای مشتریها افزایش میدهد. برای مثال با بهبود تصویر برند باعث افزایش میزان فروش میشوند.
معمولا برای افزایش بازارِ یک محصول، پیشنهادهای ویژهای مطرح میشود تا مشتریهای جذب آن شوند. فعالیتهای بازاریابی عبارت اند از:
- تحقیقات بازار؛
- تولید محصول؛
- پیشنهاد ویژه برای محصول؛
- تبلیغ محصول؛
- صحبت کردن دربارهی ارزش محصول؛
- فروش محصول؛
- خدمات پس از فروش؛
- رضایت مشتری.
دیدگاهتان را بنویسید