پیش از معرفی هر محصول جدیدی باید دربارهی ۴ عنصر مهم تصمیمگیری کنید. این عناصر، تشکیلدهندهی «آمیخته بازاریابی» هستند و به «۴p» بازاریابی هم معروفند. آمیخته بازاریابی نقش مهمی در تصمیمگیریهای استراتژیک مربوط به تولید و فروش محصولات جدید دارد.
به طور خلاصه آمیخته بازاریابی شامل ۴ عنصر زیر است:
محصول (Product): شرکت یا سازمان چه تولید میکند؟
قیمت (Price): استراتژی قیمتگذاری شرکت چیست؟
مکان (Place): شرکت در کدام مکان(ها) محصول را میفروشد؟
ترویج (Promotions): شرکت چگونه محصول را ترویج میدهد؟
“chetor.com”>منبع
دیدگاهتان را بنویسید