مشتریان، مهمترین و بزرگترین دارایی هر کسبوکار هستند. در بازار رقابتی عصر حاضر، هر کسبوکار باید بتواند مشتریانش را راضی نگه دارد. مشتریان راضی معمولا برمیگردند و خرید میکنند، دربارهی تجربهی خریدشان با دیگران صحبت میکنند و حتی برای امتیاز به کسبوکاری که به آن اعتماد دارند، حاضرند حق اشتراک پرداخت کنند. بر اساس آمار، هزینهی حفظ یک مشتری تقریبا یکدهم هزینهای است که برای جذب مشتری جدید انجام میگیرد. بنابراین هنگامیکه یک مشتری جدید بهدست میآوریم، باید آن را حفظ کنیم. اما حفظ مشتری بدون ایجاد رضایت در او امکانپذیر نیست. بنابراین اندازه گیری رضایت مشتری از مهمترین مسائل هر شرکت بهحساب میآید.
دیدگاهتان را بنویسید