خب، می‌دانیم که گوگل روند پیدا کردن مشتری از طریق ترافیک موتور جستجو را آسان کرده است. تنها کاری که باید بکنید این است که در کمیپن تبلیغات گوگل، کلمات کلیدی مورد نظر را وارد کنید و دکمه ذخیره را فشار دهید، به این ترتیب شما در نتایج گوگل برای آن کلمات کلیدی حضور خواهید داشت. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز به طور پیش فرض بر روی Broad Match تنظیم شده‌اند. اگر با مفهوم Broad Match آشنا باشید می‌دانید که این نوع کلمه کلیدی می‌توان برایتان دردساز شود.

خب، اولین نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، همین کلمات کلیدی Broad Match است. کلمات کلیدی Broad Match، آن نوع کلمات کلیدی هستند که به شما اجازه دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب را می‌دهد. زمانی که نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز خود را Broad Match انتخاب می‌کنید به این معنی است که اگر کلمه کلیدی شما به هر شکلی در یک جمله جستجو شود، تبلیغ شما برای کاربر نمایش داده می‌شود.

همچنین، با انتخاب کلمات کلیدی Broad Match، تبلیغ گوگل شما برای جستجوهایی که غلط املایی دارند و یا از کلمات کلیدی هم معنی استفاده می‌کنند نیز نمایش داده می‌شود. برای مثال، اگر برای کلمه کلیدی “کلاه زنانه” از Broad Match استفاده کنید، تبلیغ شما برای کاربرانی که عبارات “کلاه مردانه”، “شال زنانه” یا “پالتو زنانه” نیز به نمایش در می‌آید. به علاوه، ممکن است گوگل تبلیغ‌تان را برای جستجوهای مشابه نیز به نمایش بگذارد به طور مثال اگر کسی دنبال جستجوی عبارت “کلاه چیست؟” باشد ممکن است که تبلیغ شما به او نمایش داده شود، در حالیکه این کلمه در کلمات کلیدی شما نیست.

از آنجاییکه کلمات کلیدی Broad Match برای دست یابی به بیشترین تعداد مخاطب تعبیه شده‌اند، ممکن است که تعداد زیادی از جستجوکنندگان با دیدن تبلیغ شما بر روی آن کلیک کنند و وارد وب‌سایت‌تان شوند. درست است که کلمات کلیدی Broad Match ترافیک خوبی را به سایت شما منتقل می‌کنند اما از آنجایی که بیشتر این ترافیک نامرتبط است، بازدهی چندانی برایتان به دنبال نخواهد داشت و در اکثر موارد، تنها هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

به همین دلیل باید گفت که آگهی‌دهندگان در زمان استفاده از کلمات کلیدی Broad Match باید بسیار دقیق باشند تا مطمئن شوند پولی که بابت هر کلیک پرداخت می‌کنند برای ترافیکِ ورودی غیر مرتبط نباشد. البته این مشکل با استفاده از کلمات کلیدی منفی یا Negative Keywords قابل حل است که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد. استفاده از Negative Keywords به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات گوگل خود را تنها برای جستجوهای مرتبط با کسب و کار خود به نمایش بگذارید.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *