در تکنولوژی‌های امروزه سرعت، در سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار است.کاربران نمی‌توانند صبر کنند تا صفحه‌ی دیر بارگذاری شود، سایت دیگر را پیدا می‌کنند. حال آیا اقداماتتان در راستای تجربه کاربری است یا در جهت مخالف آن هست؟
نزدیک به نیمی از کاربران موبایل، اگر سایتی در کمتر از 8 ثانیه بارگذاری نشود آن را ترک خواهند کرد. طبق تحقیقات Backlinko.com سایتهایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند ، رتبه بهتری از گوگل دریافت می‌کنند.

خوشحال نگه‌داشتن بازدیدکنندگان باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری می‌شود. بر اساس یک اینفوگرافیک از Kissmetrics ، 58% از کاربران موبایل انتظار دارند سایتتان در موبایل سریع‌تر از دسکتاپ بارگذاری شود.

سایتتان را بهینه کنید و از عوامل اساسی که باعث کاهش زمان بارگذاری می‌شوند اجتناب کنید. به سایت نگاه کنید و ببینید که آیا چیزی وجود دارد که باعث کاهش سرعت صفحه می‌شود.

– حافظه کش مرورگر (Leverage Browser Caching)
– بهینه سازی تصاویر
– استفاده از فشرده‌سازی GZIP
– استفاده از هاست سریع‌تر
– کدنویسی مناسب HTML و CSS
– حذف تبلیغات
– کاهش تغییر ریدایرکت

حتما آموزش‌های مربوط به بهینه سازی سایت با GTmetrix مشاهده کنید، البته باید اشاره کنم که نباید در بهینه سازی و بهبود سرعت سایت حساسیت زیادی داشته باشید، انعطاف‌پذیری و خلافیت‌های ذهنی خود را به دست ربات‌هایی همانند سایت GTmetrix یا سایت های تست سرعت نسپارید، هر چند رعایت نکات ذکر شده در این سایت‌ها خوب است ولی بستگی به شرایط و سیاست‌های کاری سایت شما دارد، ممکن است بهینه سازی سایت، در یک سایتی خوب باشد ولی در سایت دیگر باعث افت فروش و بازدید آن شود، پس سعی بر آن داشته باشید که همواره از ابزارها به شکل انعطاف‌پذیر استفاده کنید و صرفا به دنبال کسب رتبه‌های A در سایت‌های تست سرعت نباشید،

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *