اگر استارتاپ شما متناسب با قرن بیست و یکم پایه‌گذاری شده باشد، پس به نوعی در دنیای آنلاین حضور دارد. در حقیقت ممکن است با داشتن فقط یک وبسایت، نوعی از صفحات اجتماعی، یک بلاگ و حتی وبسایتی که هنوز لانچ نشده خودتان را راضی کرده باشید. اما به صرف داشتن محتوایی آنلاین نمی‌توانید مطمئن باشید که مخاطبان هدف به راحتی محتوای شما را پیدا خواهند کرد.

باید در هر پستی که منتشر می‌کنید از واژه‌های کلیدی که مرتبط با جایگاه اختصاصی شما باشد استفاده کنید، مثلا از «کیف بزرگ چرم مصنوعی» به جای «کیف دستی» استفاده کنید تا رتبه‌ی خود را در گوگل بالا ببرید. همچنین می‌توانید برای جذب قدرتمندتر مخاطبان شبکه‌های اجتماعی از چنین کلمات کلیدی‌ای که بسیار مورد جستجو قرار می‌گیرند استفاده کنید.

می‌توانید کاربران توئیتری را که محتوایی با کلمات کلیدی ویژه‌ی کار شما منتشر کرده‌اند با Socedo (یک ابزار خودکارساز شبکه‌های اجتماعی) بیابید و به مرور زمان با آنها مرتبط شوید.

در مرحله‌ی بعد با به کارگیری برخی تکنیک‌های سئو در وبسایت‌تان به مردم کمک کنید تا محتوای شما را پیدا کنند. صفحات خود را با عبارت‌هایی منحصر به کسب‌وکار خودتان نام‌گذاری کنید تا از سایر صفحات متمایز شوند. سرعت بارگذاری سایت را با حذف پلاگین‌های غیرضروری و کدهای طولانیِ یکسره (احتمالا کاری است که به توسعه‌دهندگان وبسایت‌تان می‌سپارید) افزایش دهید و همیشه به خاطر داشته باشید به جای کپی از محتوای موجود بهتر است محتوایی اصیل تولید کنید. راه‌های فراوانی برای ارتقای سئوی کلی شما وجود دارد که می‌توانید از آنها هم کمک بگیرید.

۵. کوپن‌های الکترونیکی وسوسه‌کننده بفرستید

خود شما احتمالا وسوسه کوپن‌ها را پیش از این تجربه کرده‌اید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد کمی ‌هستند که بتوانند در برابر یک کوپن با مزایای عالی مقاومت کنند؛ چهار نفر از هر پنج مصرف‌کننده به طور مرتب در مغازه‌ها و به صورت آنلاین از کوپن‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این نیمی ‌از خریداران به این دلیل با شرکت خاصی مراوده‌ی تجاری برقرار می‌کنند که کوپن در اختیار آنها قرار داده است.

می‌توانید از روش‌های قدیمی ‌پخش کوپن مثل فرستادن آنها با پاکت پستی به درب خانه‌ها استفاده کنید یا سعی کنید با ارائه‌ی کوپن الکترونیکیِ یک تیر و دو نشان مردم را برای پیوستن به لیست آدرس‌‌ ایمیل شرکت‌تان ترغیب کنید یا از راه‌های هوشمندانه‌ی دیگری برای ادغام کوپن‌های الکترونیکی در استراتژی بازاریابی ‌ایمیلی‌تان استفاده کنید.

با استفاده از کوپن‌ها کسانی که هم اکنون در کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند قدردان طریقه‌ی سپاسگزاری شما خواهند بود و افراد جدید با احتمال بیشتری به تجارت شما خواهند پیوست. با این کار هم شما و هم مشتریان‌تان سود می‌برید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *