برای داشتن سئو داخلی مطلوب، وبسایت باید مناسب موبایل باشد. سایت‌های واکنش‌گرا همان تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. مزیت‌های متعددی در واکنش گرا ساختن سایت و جذب کاربران وجود دارد. سایت واکنش‌گرا یا همان ریسپانسیو رتبه بهتری به دلیل وجود به‌روزرسانی الگوریتم موتورهای جستجو، در موبایل می‌گیرد.

بالای 50% کاربران عمده زمانشان را در حال جستجو و مرور در دستگاه‌های موبایل هستند. با استفاده از ابزار Mobile-Friendly Test می‌توانید نحوه عملکرد ربات Googlebot را در صفحاتتان مشاهده کنید.

به‌منظور ایجاد بهترین و سریع‌ترین تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان، گوگل شروع به نشان دادن صفحات موبایل سریع یا به انگلیسی Accelerated Mobile Pages در نتایج جستجو کرد. هرچه زمان بارگذاری سریع‌تر باشد، برای کاربران موبایل جذاب‌تر خواهد بود. می‌توانید، حتما مقاله جذاب مربوط به AMP چیست را بخوانید تا تاثیر آن در بهبود سرعت سایت ، بهینه سازی سایت و همینطور رتبه بندی گوگل بدانید.

به یاد داشته باشید، هنگامی‌که کاربران وارد سایت یا وبلاگتان می‌شوند، احتمال دارد از طریق موبایل واردشده باشند. می‌توانید موبایل پسند بودن سایت را از طریق ابزارهای گوگل بررسی کنید. اگر وبسایتتان موبایل پسند نیست، گوگل مختصری از اقداماتی که می‌توانید در این رابطه انجام دهید را به شما نشان خواهد داد.

کلمات کليدي : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *