یکی از چیزهایی که این شیوه ارزشیابی و مدیریت را محبوب میکند، تمایل طبیعی افراد به قضاوت نتایج است. مثلا بسیاری از ما در جایگاه مصرفکننده محصولات یا خدمات مختلف، تمایل و فرصت چندانی برای بررسی فرایند خلق محصول یا خدمت نداریم. ما به کیفیت نهایی محصول یا خدمت مدنظر توجه میکنیم. نمونه بارز این مسئله، رقابتهای ورزشی است. در بیشتر این رقابتها هواداران به نتایج مینگرند و پیروزی برایشان از هر چیز دیگری مهمتر است.
نیاز به کسب بهترین نتیجه، زمینهساز توجه سازمانها و کسبوکارها به ارزشیابی نتیجه محور و تمرکز روی ارائه بهترین کیفیت نهایی است. این مسئله میتواند یک مزیت رقابتی مهم باشد چراکه مشتریان بیشتری را جذب میکند.
در ادامه درباره مزایای این شیوه ارزشیابی و مدیریت بیشتر توضیح میدهیم.
دیدگاهتان را بنویسید